Shopping Cart

Termeni și condiții

PARTEA I.
TERMENI ȘI CONDIȚII GENERALE PENTRU CONSUMATORI

Numele firmei: Swift Deal s.r.o.

Sediul central: Pri Rajčianke 2903/49, Žilina, 01001, Slovacia

VAT ID (TVA) : SK2121259470

Registration ID: 53092511  

E-mail: info@proficasa.ro

Număr de telefon: +40 753 453 335

Site: proficasa.ro

(denumit în continuare “vânzătorul”)

Preambul

Acești termeni și condiții generale (denumiți în continuare și “Termeni și condiții pentru consumatori”) stabilesc drepturile și obligațiile Vânzătorului și ale Cumpărătorului – consumator (denumit și “Cumpărător” sau “Client”) care decurg din contractul de vânzare-cumpărare, al cărui obiect este cumpărarea și vânzarea de bunuri pe site-ul de comerț electronic al Vânzătorului.

Articolul I.

Dispoziții generale

1.1. Termeni și condiții pentru consumatori înseamnă consumatorul.

1.2. Un consumator, în sensul acestor Termeni și condiții pentru consumatori în conformitate cu secțiunea 2 litera (a) din Legea nr. 250/2007 privind protecția consumatorilor, este o persoană fizică care nu acționează în cadrul activității sale comerciale, al unui loc de muncă sau al unei profesii atunci când încheie și execută un contract.

1.3 Pentru încheierea contractului de vânzare-cumpărare și pentru executarea ulterioară a drepturilor și obligațiilor, cumpărătorul, în calitate de consumator în sensul legislației aplicabile, furnizează următoarele date cu caracter personal: nume, prenume, adresa poștală și de facturare, numărul de telefon mobil, adresa de e-mail de contact.

1.4. Termenii și condițiile pentru consumatori fac parte integrantă din contractul de cumpărare. În cazul în care vânzătorul și cumpărătorul încheie un contract de vânzare scris în care convin asupra unor termeni și condiții diferite de acești Termeni și condiții pentru consumatori, relația lor contractuală se interpretează în conformitate cu contractul de vânzare scris.

Articolul II.

Încheierea contractului de vânzare-cumpărare

2.1. Contractul de achiziție se încheie prin confirmarea sau acceptarea obligatorie a propunerii Cumpărătorului de a încheia Contractul de achiziție de către Vânzător sub forma unei comenzi completate și trimise cu obligația de plată pe site-ul web al Vânzătorului (denumită în continuare “Comanda”).

2.2. Acceptarea obligatorie a propunerii se face de către Vânzător cel târziu în termen de 14 zile lucrătoare de la trimiterea de către Cumpărător a Comenzii. Acceptarea obligatorie a propunerii se va face prin trimiterea unui e-mail de acceptare a Comenzii la adresa de e-mail a Cumpărătorului furnizată de acesta la completarea Comenzii. Vânzătorul va accepta comanda numai după ce verifică disponibilitatea bunurilor, prețurile aplicabile și data de livrare a bunurilor solicitate de Cumpărător. Acceptarea obligatorie a propunerii trimise prin e-mail va fi marcată ca “Confirmare de comandă”.

2.3.Scrisoarea electronică a Vânzătorului, trimisă la adresa de e-mail a Cumpărătorului după trimiterea comenzii sale, marcată ca “Notificare de acceptare a comenzii”, “Acceptare comandă”, “Propunere de modificare a comenzii”, etc., nu are ca efect acceptarea obligatorie a propunerii, respectiv încheierea contractului de vânzare-cumpărare, ci are doar un caracter informativ, de ex. În cazul în care vânzătorul trimite cumpărătorului o propunere de modificare a comenzii înainte de încheierea contractului, adică înainte de a trimite acceptarea obligatorie a propunerii, contractul de vânzare-cumpărare în conformitate cu această propunere poate fi încheiat numai dacă cumpărătorul acceptă propunerea modificată.

2.4. Acceptarea obligatorie a propunerii sau a comenzii conține informații în special cu privire la: specificația bunurilor care fac obiectul contractului de achiziție, prețul bunurilor și/sau al altor servicii, perioada de livrare a bunurilor, locul de livrare a bunurilor, prețul, condițiile, modalitatea și data de livrare a bunurilor etc.

Articolul III.

Drepturile și obligațiile vânzătorului

3.1 Vânzătorul are în special următoarele obligații:

i. după încheierea contractului, adică după acceptarea obligatorie a comenzii, să livreze cumpărătorului bunurile în cantitatea, calitatea și data convenite și să le ambaleze sau să le echipeze pentru transport în modul necesar pentru conservarea și protecția lor,

ii. să se asigure că bunurile în cauză sunt conforme cu legislația aplicabilă din Republica Slovacă,

iii. să livreze Cumpărătorului (în format electronic sau fizic) toate documentele necesare pentru acceptarea și utilizarea bunurilor și alte documente prevăzute de legislația aplicabilă (manuale în limba slovacă, document fiscal).

3.2. Vânzătorul are dreptul la plata corectă și la timp a prețului de achiziție de către cumpărător pentru bunurile comandate.

3.3 La ridicarea personală a bunurilor, Vânzătorul are dreptul de a verifica identitatea Cumpărătorului sau a persoanei autorizate să ridice bunurile, sau prin transmiterea unui e-mail de confirmare a acceptării comenzii, pentru a identifica Cumpărătorul, respectiv dacă bunurile sunt predate efectiv persoanei care a încheiat contractul de cumpărare la distanță.

Articolul IV.

Drepturile și obligațiile cumpărătorului

4.1 Cumpărătorul are în special următoarele obligații:

i. să plătească Vânzătorului prețul de achiziție convenit, inclusiv costul de livrare a bunurilor,

ii. să ia în primire bunurile comandate sau plătite,

iii. să confirme primirea bunurilor prin semnătura sa sau a unei persoane autorizate de acesta.

4.2. Cumpărătorul are dreptul la livrarea bunurilor în cantitatea, calitatea, data și locul convenite de părți în acceptarea obligatorie a comenzii.

Articolul V.

Condiții de livrare și de plată

5.1. Vânzătorul oferă bunurile în conformitate cu mostrele, cataloagele, fișele de tip și listele de mostre afișate, plasate pe site-ul e-shop al vânzătorului.

5.2 Vânzătorul se angajează să livreze bunurile, care fac obiectul contractului încheiat, în termen de 30 de zile lucrătoare, prin intermediul unui transportator. Mărfurile care se află în stoc sunt, în general, predate transportatorului în termen de 2 zile lucrătoare și apoi livrate cumpărătorului în termen de 2 zile lucrătoare. În cazul unor circumstanțe neprevăzute sau al unor complicații tehnice, termenul de livrare poate fi prelungit. Vânzătorul este obligat să informeze imediat Cumpărătorul prin e-mail, telefon sau SMS.

5.3. Cumpărătorul este obligat să preia bunurile la locul specificat în comanda cumpărătorului, cu excepția cazului în care părțile convin altfel. În cazul în care Cumpărătorul nu preia bunurile în termen de 3 zile lucrătoare de la expirarea termenului specificat în contractul de achiziție încheiat, fără a se retrage în prealabil în scris din contract, Vânzătorul are dreptul de a solicita despăgubiri pentru prejudiciul suferit în valoare de costurile reale ale tentativei de livrare nereușită a comenzii, în conformitate cu articolul 420 din Codul civil. După expirarea a 3 zile lucrătoare de la data la care cumpărătorul era obligat să preia bunurile, vânzătorul are dreptul de a se retrage din contractul de vânzare și de a vinde bunurile unei terțe părți. În cazul în care clientul nu ia în primire bunurile la prima livrare, deși a fost informat în mod demonstrabil în prealabil cu privire la locul și la ora respectivă, și solicită o nouă livrare a bunurilor, clientul este obligat să achite costurile de nouă livrare a bunurilor, în plus față de costul bunurilor și al poștei, prin plata în avans prin transfer bancar.

5.4. În cazul în care Vânzătorul organizează transportul bunurilor către Cumpărător la locul specificat în Contractul de achiziție de către Cumpărător, iar Cumpărătorul a fost informat în mod demonstrabil în prealabil cu privire la locul și momentul respectiv, Cumpărătorul este obligat să preia personal bunurile sau să ia măsuri pentru ca bunurile să fie preluate de către o persoană autorizată de către Cumpărător să preia în absența sa bunurile specificate în Contractul de achiziție și să semneze un proces-verbal de predare-primire a bunurilor. Terța persoană autorizată să preia bunurile menționate în contractul de vânzare este obligată să furnizeze vânzătorului sau transportatorului o autorizație scrisă. Se consideră că bunurile au fost acceptate în sensul clauzei 10.2 din prezentele condiții de consum.

5.5. Cumpărătorul este obligat, în prezența transportatorului, să inspecteze bunurile și ambalajul acestora imediat după livrare. În cazul în care cumpărătorul constată că bunurile sau ambalajul acestora sunt deteriorate mecanic, acesta este obligat să notifice transportatorul cu privire la acest fapt. În cazul în care cumpărătorul descoperă deteriorarea mărfurilor sau a ambalajului acestora la recepție, cumpărătorul trebuie să întocmească, imediat după primirea mărfurilor, o fișă de constatare a amplorii și naturii deteriorării mărfurilor (fișa de constatare a deteriorării), a cărei exactitate este confirmată de către transportator. Pe baza procesului-verbal astfel întocmit și predat vânzătorului, vânzătorul poate, după ce a încheiat cererea de despăgubire pentru daune cu transportatorul, să scadă bunurile, să repare daunele și, în cazul unor defecte ireparabile ale bunurilor, să livreze bunuri noi cumpărătorului sau să procedeze în orice alt mod legal.

5.6. Cumpărătorul are dreptul de a denunța contractul de cumpărare în cazul în care vânzătorul nu livrează bunurile în termenul specificat la punctul 5.2 din Termenii și condițiile pentru consumatori, iar vânzătorul este obligat să ramburseze prețul de cumpărare deja plătit cumpărătorului.

5.7. Prețul de achiziție poate fi plătit de către Cumpărător în modul ales în comandă dintre următoarele opțiuni: Plata prin transfer bancar sau depunere în contul Vânzătorului, în numerar la livrare sau cu cardul de credit.

5.8. În cazul în care Cumpărătorul nu preia bunurile în conformitate cu punctul 5.3 din prezenții Termeni și condiții pentru consumatori, Vânzătorul are dreptul de a solicita Cumpărătorului o taxă de depozitare de 5,- EUR pentru fiecare zi de depozitare, cu excepția cazului în care se convine altfel. Acest lucru nu aduce atingere dreptului Vânzătorului de a solicita despăgubiri de la Cumpărător pentru daunele cauzate de întârzierea Cumpărătorului în preluarea bunurilor în conformitate cu punctul 5.3. din prezenții Termeni și condiții pentru consumatori.

5.9. Cumpărătorul poate plăti bunurile numai în modul permis de Vânzător, și anume plata la livrare, plata prin transfer bancar și plata cu cardul.

Articolul VI.

Prețul de achiziție

6.1. Cumpărătorul este obligat să plătească Vânzătorului prețul de achiziție al bunurilor convenite în Contractul de achiziție, inclusiv costul livrării bunurilor (denumit în continuare “Prețul de achiziție”) sub forma unui transfer bancar sau a unui depozit în contul Vânzătorului, a unei plăți în numerar, a unei plăți în numerar la locul de livrare a bunurilor sau a unei plăți online cu cardul prin intermediul gateway-ului de plată Besteron, indicat în acceptarea obligatorie a comenzii.

6.2. În cazul în care Cumpărătorul plătește Prețul de achiziție către Vânzător prin transfer bancar sau depunere în contul Vânzătorului, data plății se consideră a fi data la care Prețul de achiziție integral a fost creditat în contul Vânzătorului.

6.3. Cumpărătorul este obligat să plătească prețul de achiziție pentru bunurile comandate în termenul prevăzut în contractul de achiziție încheiat, dar cel târziu la livrarea bunurilor.

6.4 În cazul în care Cumpărătorul plătește Vânzătorului prețul de achiziție pentru bunurile comandate în conformitate cu contractul de achiziție încheiat, Cumpărătorul poate să se retragă din contractul de achiziție și să ceară rambursarea prețului de achiziție numai în conformitate cu legile aplicabile din Republica Slovacă.

Articolul VII.

Dobândirea dreptului de proprietate și transferul riscului de deteriorare a bunurilor

7.1. Proprietatea bunurilor comandate se transferă cumpărătorului în momentul acceptării acestora la locul de livrare specificat în comanda cumpărătorului.

7.2. Riscul de deteriorare a bunurilor, care fac obiectul contractului de achiziție încheiat, se transferă cumpărătorului în momentul în care acesta preia bunurile de la vânzător sau de la o persoană autorizată de acesta.

Articolul VIII.

Procedura de reclamații (răspundere pentru defecte, garanție, reclamații)

8.1. Vânzătorul este răspunzător pentru defectele bunurilor, iar cumpărătorul trebuie să depună de îndată o reclamație la vânzător în conformitate cu prezentul regulament privind reclamațiile.

8.2. Prezentele Condiții de consum se aplică în cazul gestionării reclamațiilor.

8.3 Prezentul Regulament privind reclamațiile se aplică bunurilor care fac obiectul unui contract încheiat prin intermediul comerțului electronic pe site-ul de comerț electronic al vânzătorului.

8.4 În timpul perioadei de garanție, Cumpărătorul are dreptul de a obține remedierea gratuită a defectului, la prezentarea bunurilor, inclusiv a accesoriilor, a documentației și a instrucțiunilor, împreună cu certificatul de garanție sau dovada de cumpărare.

8.5. Reclamațiile sunt tratate de către vânzător în termen de zile lucrătoare, prin telefon sau în scris. Cumpărătorul trebuie să precizeze în e-mail tipul și amploarea exactă a defectelor bunurilor. Procedura de reclamații pentru bunurile care pot fi livrate în mod obiectiv vânzătorului începe în ziua în care sunt îndeplinite toate condițiile următoare:

i. livrarea de informații pentru a face o reclamație,

ii. livrarea bunurilor revendicate,

iii. livrarea dovezii de cumpărare.

În cazul în care Cumpărătorul livrează transportul prin poștă, Vânzătorul recomandă să asigure transportul împreună cu mărfurile. Mărfurile trimise la livrare nu sunt acceptate de către Vânzător. Vânzătorul recomandă ambalarea corespunzătoare a mărfurilor, astfel încât acestea să nu fie deteriorate în timpul transportului. începutul procedurii de reclamație este, de asemenea, data reclamației.

8.6. Cumpărătorul poate depune o reclamație la oricare dintre sediile Vânzătorului unde poate fi acceptată reclamația cu privire la bunurile vândute sau la o persoană desemnată. Persoana desemnată poate soluționa reclamația numai prin predarea produsului reparat, în caz contrar reclamația va fi transmisă Vânzătorului pentru soluționare. Un angajat autorizat să soluționeze reclamațiile trebuie să fie prezent în unitate și la persoana desemnată în timpul orelor de lucru.

8.7. Vânzătorul sau persoana desemnată transmite cumpărătorului o confirmare a reclamației sub forma unui mesaj de e-mail sau a unei alte forme scrise, în care cumpărătorul este obligat să identifice cu precizie defectele produselor. Vânzătorul este obligat să informeze Cumpărătorul cu privire la drepturile pe care le are în temeiul secțiunii 622 și al secțiunii 623 din Codul civil. În cazul în care reclamația este făcută prin intermediul comunicării la distanță, vânzătorul este obligat să transmită imediat cumpărătorului confirmarea reclamației; dacă nu este posibilă transmiterea imediată a confirmării, aceasta trebuie transmisă fără întârzieri nejustificate, dar cel târziu împreună cu dovada reclamației; confirmarea reclamației nu trebuie transmisă dacă cumpărătorul are posibilitatea de a dovedi reclamația într-un alt mod.

8.9 În cazul în care cumpărătorul a făcut o reclamație pentru bunuri după 12 luni de la încheierea contractului de vânzare și vânzătorul a respins-o, persoana care a soluționat reclamația este obligată să indice în documentul de soluționare a reclamației la cine poate trimite cumpărătorul bunurile pentru o evaluare profesională. În cazul în care Cumpărătorul trimite bunurile pentru expertiză la persoana desemnată și indicată în documentul de soluționare a reclamației, costurile de expertiză a bunurilor, precum și toate celelalte costuri aferente suportate în mod rezonabil, sunt suportate de Vânzător, indiferent de rezultatul expertizei. În cazul în care cumpărătorul dovedește răspunderea vânzătorului pentru viciul reclamat al bunurilor prin expertiza de specialitate, cumpărătorul își poate reitera reclamația; perioada de garanție nu expiră în timpul expertizei bunurilor. Vânzătorul este obligat să ramburseze cumpărătorului, în termen de 14 zile de la data cererii reconfirmate, toate costurile suportate pentru expertiza bunurilor, precum și toate costurile conexe suportate în mod rezonabil. Revendicarea reafirmată nu poate fi respinsă.

8.10. În special, cumpărătorul nu are dreptul de a solicita garanția vânzătorului:

  1. neprezentarea dovezii de plată, a bonului de livrare sau a cardului de garanție și a accesoriilor bunurilor,
  2. expirarea perioadei de garanție a bunurilor,
  3. deteriorarea mecanică a bunurilor cauzată de Cumpărător,
  4. utilizarea bunurilor în condiții contrare instrucțiunilor de utilizare a bunurilor,
  5. manipularea, exploatarea sau neglijarea necorespunzătoare a bunurilor,
  6. manipularea neprofesională a bunurilor de către o persoană neautorizată,
  7. uzura normală a bunurilor (sau a oricărei părți a acestora) cauzată de utilizarea bunurilor.

8.11. Vânzătorul este obligat să trateze reclamația și să încheie procedura de reclamație în unul dintre următoarele moduri:

  1. prin predarea bunurilor reparate,
  2. prin înlocuirea bunurilor,
  3. rambursând prețul de achiziție al bunurilor (rambursare posibilă în același mod ca și în cazul în care
    același mod în care a fost efectuată plata)
  4. prin plata unei reduceri rezonabile a prețului bunurilor,
  5. printr-o invitație scrisă de a lua în primire prestația specificată de vânzător,
  6. o respingere motivată a unei cereri de revendicare a bunurilor.

8.12. Vânzătorul este obligat să emită o confirmare către Cumpărător atunci când face o reclamație. În cazul în care reclamația este făcută prin intermediul comunicării la distanță, vânzătorul este obligat să livreze imediat confirmarea reclamației către cumpărător.Dacă nu este posibilă livrarea imediată a confirmării, aceasta trebuie să fie livrată fără întârzieri nejustificate, dar cel târziu împreună cu dovada reclamației.Confirmarea reclamației nu trebuie să fie livrată dacă cumpărătorul are posibilitatea de a dovedi reclamația într-un alt mod. Vânzătorul este obligat să elibereze o dovadă scrisă a reclamației în termen de cel mult 30 de zile de la data reclamației.

8.13. Perioada de garanție este de 24 de luni (cu excepția cazului în care se specifică o perioadă de garanție diferită pentru cazuri specifice) și începe de la data primirii bunurilor de către cumpărător.

8.14. Perioada de garanție se prelungește cu perioada în care cumpărătorul nu a putut utiliza bunurile din cauza reparației în garanție a bunurilor.

8.15. În cazul înlocuirii bunurilor cu bunuri noi, perioada de garanție începe din nou de la data primirii bunurilor noi, dar numai pentru bunurile noi. În acest caz, cumpărătorul va primi o chitanță care indică bunurile înlocuite.

8.16. Reparațiile în garanție, în cazul în care a apărut o cerere de garanție, sunt gratuite.

8.17. În cazul în care este vorba de un defect care poate fi remediat, cumpărătorul are dreptul de a-l remedia gratuit, în timp util și în mod corespunzător. Vânzătorul este obligat să înlăture defectul fără întârzieri nejustificate.

8.18. Cumpărătorul poate, în loc să înlăture defectul, să solicite înlocuirea bunurilor sau, dacă defectul se referă doar la o parte a bunurilor, înlocuirea părții respective. Vânzătorul poate soluționa reclamația în acest mod numai dacă nu suportă costuri disproporționate în raport cu prețul bunurilor sau cu gravitatea defectului.

8.19. Vânzătorul poate întotdeauna să înlocuiască articolul defect cu unul fără defecte, în loc să înlăture defectul, dacă acest lucru nu îi provoacă cumpărătorului inconveniente grave.

8.20. În cazul în care bunurile prezintă un defect care nu poate fi remediat și care împiedică utilizarea corespunzătoare a bunurilor ca bunuri fără defect, cumpărătorul are dreptul de a schimba bunurile sau are dreptul de a se retrage din contract. Același drept se aplică cumpărătorului în cazul în care viciile sunt remediabile, dar dacă cumpărătorul nu poate utiliza bunurile în mod corespunzător din cauza reapariției viciului după reparație sau din cauza unui număr mai mare de defecte.

8.21. În cazul în care există alte defecte iremediabile, cumpărătorul are dreptul la o reducere rezonabilă a prețului bunurilor.

8.22. Tratarea reclamației se aplică numai viciilor și defectelor descrise de cumpărător în formularul de reclamație pentru reclamație.

8.23. În cazul în care vânzătorul soluționează reclamația prin respingerea motivată a acesteia, iar cumpărătorul consideră că defectul bunurilor există în continuare și nu a fost remediat, cumpărătorul își poate exercita dreptul de a obține remedierea defectului bunurilor prin intermediul unei instanțe de judecată.

8.24. Nu este posibil să se schimbe bunurile cu altele în cazul în care mărimea, forma, tipul etc. nu se potrivesc Cumpărătorului.

Articolul IX.

Politica de confidențialitate

9.1. Vânzătorul a luat măsuri tehnice, organizatorice și de personal corespunzătoare modului în care sunt prelucrate datele cu caracter personal, ținând cont în special de mijloacele tehnice aplicabile, de confidențialitatea și importanța datelor cu caracter personal prelucrate, precum și de amploarea posibilelor riscuri care sunt capabile să afecteze securitatea sau funcționalitatea sistemelor sale informatice în sensul Legii nr. 18/2018 privind protecția datelor cu caracter personal și al Regulamentului GDPR, în conformitate cu regulile stabilite în pagina Politica de protecție a datelor cu caracter personal.

Articolul X.

Retragerea din contractul de achiziție

10.1. Cumpărătorul are dreptul de a se retrage din contractul de vânzare-cumpărare încheiat în termen de 14 zile, fără a da niciun motiv, în condițiile prevăzute de Legea nr. 102/2014 privind protecția consumatorilor în materie de vânzare de bunuri sau de prestare de servicii în cadrul unui contract la distanță sau al unui contract încheiat în afara spațiilor vânzătorului și de modificare și completare a anumitor legi (denumită în continuare “Legea privind protecția consumatorilor în materie de vânzare de bunuri”). Cumpărătorul are dreptul de a despacheta și de a testa bunurile în această perioadă, într-un mod similar cu cel obișnuit atunci când cumpără într-un magazin clasic “brick-and-mortar”. Utilizarea bunurilor și returnarea ulterioară a acestora către vânzător nu pot fi considerate teste. De asemenea, Cumpărătorul poate să se retragă din contract, al cărui obiect este livrarea bunurilor, înainte de începerea perioadei de retragere.

10.2 Termenul de retragere expiră la 14 zile de la data primirii bunurilor. Se consideră că bunurile au fost primite:

  • atunci când cumpărătorul sau o terță parte desemnată de cumpărător intră în posesia bunurilor; sau
  • atunci când cumpărătorul sau o parte terță desemnată de cumpărător preia bunurile care au fost livrate ultimele (dacă bunurile comandate de cumpărător într-o singură comandă sunt livrate separat); sau
  • atunci când cumpărătorul sau o parte terță desemnată de cumpărător preia ultima parte sau piesă (în cazul în care bunurile sunt livrate în mai multe părți sau piese); sau
  • atunci când cumpărătorul sau o parte terță desemnată de cumpărător preia livrarea primelor bunuri livrate (dacă bunurile sunt livrate în mod repetat pe parcursul unei anumite perioade).

10.3. Retragerea din contract poate fi făcută de către cumpărător în scris către vânzător prin intermediul unui formular de retragere completat și semnat în mod corespunzător

  • trimis prin poștă la adresa Vânzătorului; sau
  • înmânat în mod demonstrabil Vânzătorului.

10.4 Perioada de retragere este păstrată dacă Cumpărătorul trimite sau livrează Vânzătorului un formular de retragere de probă corect completat și semnat înainte ca perioada de retragere să expire.Formularul de retragere de probă corect completat și semnat trebuie să conțină cel puțin informațiile solicitate în acesta:

  • specificația exactă a bunurilor,
  • data comenzii,
  • numele și prenumele consumatorului (consumatorilor),
  • adresa consumatorului (consumatorilor),
  • semnătura consumatorului (consumatorilor).

10.5 În cazul retragerii din contract, vânzătorul va returna cumpărătorului toate plățile efectuate către cumpărător în legătură cu încheierea contractului, în special prețul de achiziție, inclusiv costul livrării bunurilor către cumpărător. Vânzătorul nu este obligat să ramburseze costurile suplimentare în cazul în care Cumpărătorul a ales o altă metodă de livrare decât cea mai ieftină metodă de livrare normală oferită de Vânzător. Plățile vor fi rambursate Cumpărătorului fără întârzieri nejustificate și în termen de cel mult 14 zile de la data la care Vânzătorul primește formularul de retragere a eșantionului completat. Acestea vor fi rambursate prin aceeași metodă utilizată de Cumpărător pentru plata sa, cu excepția cazului în care Cumpărătorul a convenit în mod expres asupra unei metode de plată diferite, și fără perceperea de taxe suplimentare. Plata pentru bunurile achiziționate va fi efectuată către Cumpărător numai după livrarea bunurilor returnate înapoi la adresa Vânzătorului sau după prezentarea unui document care să dovedească faptul că bunurile au fost trimise înapoi, în funcție de care dintre acestea este mai devreme.

10.6. Cumpărătorul este obligat să trimită bunurile împreună cu accesoriile, cum ar fi instrucțiunile, cardul de garanție sau dovada plății, înapoi la adresa vânzătorului sau să le livreze fizic la adresa vânzătorului în termen de 14 zile de la data predării formularului de retragere a eșantionului completat și semnat corect la oficiul poștal sau predat personal vânzătorului. Termenul se consideră respectat în cazul în care cumpărătorul trimite bunurile înapoi înainte de expirarea termenului de 14 zile. În cazul în care Cumpărătorul trimite bunurile prin poștă, Vânzătorul recomandă ca bunurile să fie asigurate. Bunurile trebuie să fie ambalate în mod corespunzător pentru a preveni deteriorarea în timpul transportului. Vânzătorul nu acceptă expedieri contra ramburs.

10.7. Costurile directe de returnare a bunurilor sunt suportate de către cumpărător.

10.8 Cumpărătorul este răspunzător pentru orice diminuare a valorii bunurilor ca urmare a manipulării bunurilor într-un alt mod decât cel necesar pentru a stabili natura, caracteristicile și funcționalitatea bunurilor. 10.9. În cazul în care cumpărătorul se retrage din contract și livrează vânzătorului bunuri care sunt folosite și sunt deteriorate sau incomplete, vânzătorul are dreptul de a recupera de la cumpărător daune-interese în valoare de valoarea reparației bunurilor și a repunerii bunurilor în starea lor inițială sau vânzătorul are dreptul de a recupera daune-interese de la cumpărător. În cazul în care cumpărătorul nu plătește de bunăvoie despăgubirea, vânzătorul are dreptul de a intenta o acțiune împotriva cumpărătorului pentru a obține despăgubiri pentru daunele astfel suferite în fața instanței competente.

10.9 În cazul în care Achizitorul se retrage din Contract, orice contract suplimentar legat de Contractul din care s-a retras Achizitorul va fi anulat de la bun început.

10.10 În cazul în care Cumpărătorul nu respectă oricare dintre obligațiile sale prevăzute în prezentul articol X, retragerea din Contractul de achiziție nu este valabilă și efectivă, iar Vânzătorul nu este obligat să ramburseze plățile demonstrabile efectuate către Cumpărător; în acest caz, Vânzătorul are dreptul la rambursarea costurilor legate de expedierea bunurilor înapoi către Cumpărător.

10.11 Cumpărătorul poartă sarcina de a dovedi că dreptul de retragere a fost exercitat.

10.12. Cumpărătorul nu poate renunța la un contract al cărui obiect este

  • vânzarea de bunuri al căror preț depinde de fluctuațiile de preț de pe piața financiară care nu sunt controlate de Vânzător și care pot apărea în timpul perioadei de retragere,
  • vânzarea de bunuri realizate în funcție de cerințele specifice ale consumatorului, de bunuri personalizate sau de bunuri destinate în mod special unui singur consumator,
  • vânzarea de bunuri supuse unei deteriorări rapide sau perisabile,
  • vânzarea de bunuri închise într-un ambalaj de protecție care nu pot fi returnate din motive de sănătate sau de igienă și al căror ambalaj de protecție a fost rupt după livrare,
  • vânzarea de bunuri care, din cauza naturii lor, pot fi amestecate în mod inextricabil cu alte bunuri după livrare,
  • vânzarea de băuturi alcoolice al căror preț a fost convenit la momentul încheierii contractului, livrarea acestora putând fi efectuată cel mai devreme după 30 de zile, iar prețul acestora depinde de evoluția prețurilor de pe piață, care nu poate fi influențată de vânzător,
  • efectuarea de reparații urgente sau de lucrări de întreținere solicitate în mod expres de către consumator vânzătorului; acest lucru nu se aplică contractelor de servicii și contractelor de vânzare de bunuri, altele decât piesele de schimb necesare pentru efectuarea reparațiilor sau a lucrărilor de întreținere, în cazul în care acestea au fost încheiate în timpul vizitei vânzătorului la consumator, iar consumatorul nu a comandat în prealabil aceste servicii sau bunuri,
  • vânzării de înregistrări sonore, înregistrări vizuale, fonograme sau programe informatice vândute în ambalaj de protecție, în cazul în care consumatorul a desfăcut ambalajul respectiv,
  • vânzarea de publicații periodice, cu excepția vânzărilor în cadrul unor contracte de abonament, și vânzarea de cărți care nu sunt furnizate în ambalaj de protecție,
  • prestarea de servicii de cazare, altele decât cele în scop rezidențial, transportul de bunuri, închirierea de mașini, prestarea de servicii de catering sau prestarea de servicii legate de activități de agrement și în cadrul cărora vânzătorul se angajează să presteze aceste servicii la momentul sau în perioada convenită,
  • furnizarea de conținut electronic, altul decât pe un suport material, în cazul în care furnizarea de conținut electronic a fost inițiată cu consimțământul expres al consumatorului, iar consumatorul a declarat că a fost informat în mod corespunzător cu privire la faptul că exprimarea unui astfel de consimțământ atrage după sine pierderea dreptului său de a se retrage din contract.

10.13. Vânzătorul are dreptul de a se retrage din Contractul de achiziție în cazul imposibilității de executare a Contractului de achiziție în conformitate cu § 575 et seq. Cod civil. Ca imposibilitate de executare pot fi considerate cazuri cum ar fi, de exemplu, epuizarea stocului producătorului, indisponibilitatea bunurilor producătorului sau dacă producătorul, importatorul sau furnizorul bunurilor convenite în Contractul de achiziție a întrerupt producția sau a efectuat modificări atât de grave încât au făcut imposibilă realizarea îndeplinirii obligațiilor Vânzătorului în cadrul Contractului de achiziție sau din motive de forță majoră, sau dacă, chiar și cu toate eforturile care pot fi solicitate în mod echitabil Vânzătorului, acesta nu poate livra bunurile Cumpărătorului în termenul sau la prețul specificat în prezentele Condiții pentru consumator etc. Vânzătorul este obligat să informeze cumpărătorul despre acest fapt și să ramburseze prețul deja plătit pentru bunurile convenite în contractul de vânzare în termen de 14 zile de la notificarea retragerii din contract, în modul în care cumpărătorul a plătit prețul, cu excepția cazului în care părțile convin altfel. Vânzătorul are, de asemenea, dreptul de a se retrage din contractul de vânzare-cumpărare în cazul în care cumpărătorul nu a luat în primire bunurile în termen de 3 zile lucrătoare de la data la care cumpărătorul era obligat să ia în primire bunurile.

Articolul XI.

Soluționarea alternativă a litigiilor

11.1. Cumpărătorul – consumator are dreptul de a contacta vânzătorul cu o cerere de despăgubire dacă nu a fost mulțumit de modul în care vânzătorul a tratat reclamația sa sau dacă consideră că vânzătorul i-a încălcat drepturile. 11.2. Consumatorul – consumator are dreptul de a înainta o propunere de inițiere a unei soluționări alternative a litigiilor (denumită în continuare “propunerea”) organismului de soluționare alternativă a litigiilor, în cazul în care Vânzătorul a răspuns în mod negativ la cererea de despăgubire în temeiul propoziției precedente sau nu a răspuns la aceasta în termen de 30 de zile de la data expedierii acesteia. Entitățile de soluționare alternativă a litigiilor sunt autorități și persoane juridice autorizate în sensul secțiunii 3 din Legea nr. 391/2015 Coll. privind soluționarea alternativă a litigiilor, de exemplu, Autoritatea slovacă de inspecție comercială, în timp ce cumpărătorul – consumator are dreptul de a alege entitatea de soluționare alternativă a litigiilor la care se adresează.

11.2.Cumpărătorul – consumator la depunerea unei propuneri procedează în conformitate cu § 12 din Legea nr. 391/2015 Coll. privind soluționarea alternativă a litigiilor în materie de consum. Soluționarea alternativă a litigiilor poate fi utilizată pentru a soluționa un litigiu între Cumpărător – consumator și Vânzător care rezultă dintr-un contract de consum sau are legătură cu acesta. Valoarea litigiului care urmează să fie soluționat prin soluționarea alternativă a litigiilor trebuie să depășească suma de 20,- EUR. Entitatea de soluționare alternativă a litigiilor poate percepe de la cumpărătorul-consumator o taxă pentru inițierea soluționării alternative a litigiilor; această taxă nu poate depăși suma de cinci euro, inclusiv taxa pe valoarea adăugată. Entitatea SAL poate solicita plata taxei cel mai devreme în același timp cu trimiterea notificării de inițiere a SAL.

11.3 Cumpărătorul-consumator are dreptul de a utiliza platforma online de soluționare a litigiilor (denumită în continuare “RSO”) pentru a-și rezolva litigiile, în limba aleasă de acesta. Cumpărătorul-consumator poate utiliza platforma RSO pentru soluționarea alternativă a litigiilor, care este disponibilă pe site-ul web:http://ec.europa.eu/consumers/odr/.

Atunci când trimite o sesizare către platforma RSO, cumpărătorul-consumator completează formularul electronic de reclamație. Informațiile pe care le prezintă trebuie să fie suficiente pentru a identifica entitatea SAL online relevantă. Cumpărătorul-consumator poate atașa documente în sprijinul reclamației sale.

Articolul XII.

Dispoziții finale

12.1. În cazul în care contractul de achiziție este încheiat în scris, orice modificare a acestuia trebuie să fie în scris.

12.2 Comunicarea dintre părți se realizează în principal sub formă de mesaje de e-mail sau scrisori.

12.3 Relațiile contractuale care nu sunt reglementate de prezentele Condiții pentru consumatori sunt reglementate de dispozițiile relevante ale Codului civil, de Legea nr. 250/2007 privind protecția consumatorilor, de Legea nr. 102/2014 privind protecția consumatorilor în cazul vânzării de bunuri sau al prestării de servicii în cadrul unui contract la distanță sau al unui contract încheiat în afara spațiilor vânzătorului și privind modificările și completările anumitor legi, de Legea nr. 22/2004 privind comerțul electronic și de alte acte legislative care reglementează relația dintre vânzător și consumator.

12.4 Dacă Cumpărătorul își dă acordul demonstrabil cu privire la acești Termeni și condiții de consum și trimite o comandă obligatorie, contractul de cumpărare încheiat va fi guvernat de acești Termeni și condiții de consum, cu excepția cazului în care părțile convin altfel.

12.5 Vânzătorul vinde bunurile numai consumatorului final(persoane fizice – persoane care nu sunt persoane de afaceri). În cazul în care sunteți interesați de achiziționarea bunurilor de către o întreprindere, vă rugăm să contactați Vânzătorul cu solicitarea dumneavoastră prin e-mail la adresa info@proficasa.ro.

În Žilina, la data de 11.12.2020